Novel untuk dijual:

LAWATI IGSHOP SAYA untuk novel-novel yang saya nak jual. Rak dah penuhlah kawan-kawan. :( Harga boleh kautim lagi untuk pembaca blog saya. Apa-apa WhatsApp ya! :)


Instagram

Sunday 4 October 2015

Review novel: Pencuri Cinta Kelas Satu - Illa Shanahila

Tajuk: Pencuri Cinta Kelas Satu
Penulis: Illa Shanahila
Harga: RM22.00
Penerbit: Penulisan2u
.
Review ini mempunyai spoiler.

.
Lama dah baca novel ni sebenarnya... sampai ingat-ingat lupa jalan ceritanya macam mana.
.
Ok. Tak tahu nak review novel ni macam mana. Serius aku rasa tak boleh beli dengan alasan Aira kena jaga anak sedara dia. Hey come on... mak bapak tak sayangkan anak ke biarkan anak dijaga mak saudara kat Malaysia? Kerja? Entahlah. Aku masih tak boleh terima alasan ni. Kalau sakit, mungkin lain ceritanya. Tapi iyalah, mungkin kekangan yang dihadapi oleh setiap orang itu berbeza-beza. Aku cuba juga ignore part anak yang masih kecil ditinggalkan bersama mak cik untuk dijaga tu.
.
Aira terpaksa menjaga anak abangnya bila abangnya kena ke luar negara bersama isterinya. Pelik selalunya nenek yang jaga cucu. Tapi ini mak cik. Mak ciknya muda benar pula lagi. Disebabkan anak saudaranya memerlukan kasih sayang seorang lelaki, Aira membuat keputusan untuk mencari pak cik untuk anak saudaranya. Bila dia ajak pakwe dia kahwin, pakwenya tak bersedia lagi untuk memikul tanggungjawab sebagai seoran suami juga seorang ayah.
.
Aira tidak berputus asa. Perkenalannya dengan Firzal yang pandai mengambil hati anak saudaranya membuatkan hubungan mereka bertambah rapat. Firzal yang sememangnya mencari calon isteri mencadangkan agar mereka berkahwin. Aira yang mencari pak cik untuk anak saudaranya pula bersetuju. Mereka berkahwin tetapi hubungan mereka masih seperti rakan baik.
.
Firzal ni pula sukakan seorang perempuan dekat pejabat dia. Perempuan ni pula berpangkat lebih tinggi. Jadi tak beranilah Firzal nak mulakan langkah memikat perempuan ni....
.
Ok serius tak tahu nak review macam mana. Biasalah, main tarik tali ni kan. Suka tapi tak beritahu. lepas tu adalah insiden yang menyebabkan cemburu. Sekali rupanya perempuan yang Firzal suka ni kakak kepada ex-Aira. Ending? Happy ending. Bintang? Entahlah. Jerebu. Tak nampak bintangnya. >.<

No comments:

Post a Comment